Denne nettsiden bruker cookies for å gi deg en bedre opplevelse. Ved å fortsette aksepterer du bruken av cookies. For mer informasjon om håndtering av dine personopplysninger se vår Integritetspolicy

Produktgarantier

Fra 1. februar 2018

10 ÅR(*)

Baderomsinnredning / Baderomsmøbler

10 ÅR(*)

Dusj / dusjkabinetter / dusjvegger

5 ÅR(**)

Badekar / håndkletørkere / kraner / WC / annet

 

 (*) – materialgaranti på 10 år inkluderer skrog, skuffer, beslag, hengsler, porselen, glass, metallplater, aluminium. Garantien gjelder ved mangelfull produksjonsfeil, forutsatt at installasjonen er utført i samsvar med våre monteringsanvisninger og at bruksanvisningen følges. Feil deler erstattes med samme eller tilsvarende produkt fra det nåværende produktspekteret. Eventuelle monteringkostnader blir ikke refundert.

(**) – materialgaranti på 5 år inkluderer badekar, håndkletørkere, WC, kraner, tilbehør etc. Garantien gjelder ved mangelfull produksjonsfeil, forutsatt at installasjonen er utført i samsvar med våre monteringsanvisninger og at bruksanvisningen følges. Feil deler erstattes med samme eller tilsvarende produkt fra det nåværende produktspekteret. Eventuelle monteringskostnader blir ikke refundert.

 

Garantien gjelder ikke

Garantien gjelder ikke for skader eller skader forårsaket av ekstern påvirkning, vanligvis slitasje, feil bruk, feil rengjøring. Garantien gjelder ikke for noen form for slitasje, riper eller slitasje på grunn av feil installasjon eller lignende. Garantien inkluderer ikke komponenter som utgjør forbruksvarer. Garantien dekker ikke kostnader for tredjepart, og heller ikke kostnader for annet enn den leverte varen.

Garantien inkluderer for eksempel ikke:

-        Elektriske komponenter (belysning, transformatorer, etc.)

-        Vannlås og avløp

-        Tetnings-, magnet- og slepelist for dusj

-        Keramiske tetninger til kraner

-        Slitasjedeler og systemer for massasjebadekar

Ved reklamasjons og garantisaker

Hvis saken din er et produkt, vennligst kontakt forhandleren der du kjøpte produktet.  
Hvis produktene er i nyoppført bolig, må du rapportere en feil til den du kjøpte bolig av, for eksempel en husbygger, boligbyggerlag, etc.

OmHvis vi sender ut en tekniker for å ordne reklamasjons eller garanti sak, og det viser seg at det ikke foreligger produkt eller garantifeil påløper det faktiske kostnader.

Husk å ta vare på kvitteringer / fakturaer på kjøpte produkter, da dette kreves for å håndtere reklamasjoner og garantier, og legg ved bilder for å lette håndtering av saken.